A nyár folyamán Nyíregyháza testvérvárosában, Iserlohn városában önkénteskedtünk, hogy megerősítsük az ifjúsági kapcsolatot a két település között. Az evangélikus tábor programjai A Gyűrűk ura története alapján kerültek megalkotásra, ahol négyen vettünk részt, mint magyar delegáció.
Hogy is kerültünk Iserlohn-ba?
Korábban Iserlohn-ból érkeztek hozzánk fiatalok, ahol bemutatták a városukat, megismerkedtünk egymással és most ők hívtak minket egy nyári táborba. Nem sok információt kaptunk a táborról, annyit tudtunk, hogy a táborban gyerekekre kell majd vigyáznunk és sátorozni fogunk.
A tábori napjaink
Repülővel utaztunk július 2-án Dortmund városába, ahol a tábor vezetője, Christopher várt minket. Onnan egyenesen a táborhoz vitt minket, ami Altena és Iserlohn között az erdőben volt. Mikor megérkeztünk még csak egy-két sátor állt. Akkor derült ki, hogy a mi feladatunk felépíteni az egész tábort az önkéntesekkel együtt. Hat napon át tökéletesítettük a tábort, hogy a táborozók egy csodálatos helyszínre érkezzenek. Viszont a napok folyamán lehetőség adódott a pihenésre is, amikor a többi önkéntessel együtt különböző programokon vettünk részt, például falmászás, városnézés.




Milyen is volt a tábor?
A tábor folyamán négy „családba” osztottak be minket, mindegyik magyar résztvevőt külön-külön. Az ifjúsági tábor hivatalosan július 7-én kezdődött egy közös két napos gyalogtúrával. Az első napon 9-10 km-t tettünk meg, majd egy lovardához érkeztünk, ahol három csapat a szabad ég alatt és egy csapat a lovarda padlásán aludt. A következő nap egy 12 km-es útszakaszt tettünk meg a táborig, ahol a megérdemelt pihenés előtt még egy kis színpadi előadást kellett meghallgatnunk németül, viszont sajnos senki nem fordított nekünk. A tábor során rengeteg érdekes program volt, mindig éjszakába nyúló volt az összes játék. A kedvenc programom az éjszakai kincskeresés volt, amikor az erdőben egy fogócska-bújócska szabályaihoz hasonlóan kellett a kincseket összegyűjteni.
A tábori bakik

A sok készülődés ellenére is rengeteg bakival szembesült a szervezői csapat. Például a zuhanyzót két napig nem tudták összeszerelni, illetve a zuhanyzó csapja állandóan lepattant és olyankor nem lehetett elzárni a folyó vizet. A tábor alatt szinte minden nap zuhogott az eső, emiatt több sátor is beázott. A vihar elfújta még a mosakodó sátrat is az egyik fára.
Viszont a rengeteg kihívás, fáradozás ellenére számomra az egyik legjobb nyári élménnyé vált a táborban töltött két hét. Új barátokra is szert tehettünk, akikkel alig várjuk a mihamarabbi találkozást.
Ezek is érdekelhetnek még:
- InfoGrund: Inspiráló továbbképzés a kritikai médiaműveltségértA digitális kor hajnalán, amikor az információk áradata szinte korlátlan, a pedagógusoknak kiemelt felelősségük van abban, hogy a felnövekvő generációt felkészítsék a tudatos és kritikus médiafogyasztásra. Iskolánk elkötelezett a diákok sokoldalú fejlesztése mellett, ezért örömmel számolok be arról, hogy részt vehettem az IDEA Alapítvány InfoGrund tanártovábbképzésén, amelynek középpontjában éppen ezOlvasd tovább
- Netkockázati előadásA Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Partneriskola Program által Netkockázati előadást tartottak a Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ debreceni előadói. A Digitális Témahét ideje alatt 9. és 10. osztályos diákok kisebb csoportban kaphattak tájékoztatást az internet kockázatairól, veszélyeiről és a kommunikációs szokásokról az online térben, valamint megoszthatták egymással és a médiaszakemberekkelOlvasd tovább
- Versenyfelhívás„AZ ÚR ÉRKEZÉSE” országos ökumenikus szavalóversenyreOlvasd tovább
- Árvai Dávid 10.A osztályos tanuló sikeresen szerepelt két országos német nyelvi versenyen is.A HEBE által szervezett „Hallo Deutschland” elnevezésű országismereti projektversenyen B2 szinten 1. helyezést ért el.Olvasd tovább
- ,,A közösségépítés és a mozgás öröme volt a célom”Interjút készítettünk iskolánk egyik testnevelő tanárával, Pethő Károllyal, aki már 40 éve tanít, és szenvedélyesen szereti a munkáját. Kíváncsiak voltunk, miért választotta annak idején a Kossuth Gimnáziumot, hogyan kapcsolódott be az iskola sportéletébe, és milyen szerepet játszott a röplabda elterjedésében.Olvasd tovább