Újabb sikeres verseny-évet zárt a „Kossuthos levelezős verseny”, ami 25 évvel ezelőtt indult útjára. Az első évben magyar nyelv és irodalomból küldtünk ki feladatlapokat a nyíregyházi általános iskolákba, melyeket kijavítva továbbítottunk a versenyzőknek. Az évek során egyre több tantárggyal szólítottuk meg a fiatalokat, illetve a megye általános iskoláiba is elküldtük versenyfelhívásunkat.
Jelenleg a 7., 8. osztályos diákok 9 tantárgyból mérhetik össze tudásukat: magyarból, matematikából, fizikából, idegen nyelvekből. Az informatika verseny helyett idén fotópályázatot írtunk ki, igazodva az iskolánkban működő tagozatunkhoz.
A háromfordulós verseny ingyenes, a feladatlapok letölthetőek iskolánk honlapjáról.
Ebben a tanévben 56 iskola kapcsolódott be a versenybe.
Az első fordulóban a diákok több hétig dolgozhatnak a feladatlapokon, bármilyen segítséget felhasználhatnak, akár az interneten is kutathatnak. A második fordulóban valamennyi versenyző egy adott időpontban oldja meg a feladatokat tanári felügyelettel, segítség nélkül. A harmadik forduló, a döntő a korábbi években hagyományosan iskolánkban zajlott, ahova már csak a legjobb eredményt elérők jutottak be. Az előző három évben a jelenléti megmérettetést sajnos az egészségügyi helyzet miatt kényszerűen ki kellett hagynunk. Idén azonban újra személyesen találkozhattunk a legjobbakkal. 299 diák oldotta meg a döntő feladatlapjait. A javítást azonnal elkezdjük, hogy rövid időn belül megtarthassuk az eredményhirdetést. A várakozás két órájában szabadidős tevékenységeket szerveztünk a diákoknak: izgalmas fizikai kísérleteket nézhettek meg, portréfotózáson vehettek részt, sport- és kreatív-tevékenységekbe kapcsolódhattak be vagy akár filmvetítésre is beülhettek a díszterembe.
Valamennyi tantárgyból a tíz legjobb eredményt elérő tanulót jutalmaztuk oklevéllel. Az első három helyezett könyvvásárlási utalványban is részesült.
Köszönettel tartozunk az általános iskoláknak, akik évről évre segítséget nyújtanak a verseny lebonyolításában. Rendkívül hálás vagyok a kollégáimnak is, akik szabadidejükből áldozva vesznek részt a feladatlapok összeállításában, javításában és a döntő megszervezésében.





Ezek is érdekelhetnek még:
- Olaszország Erasmus+ San Marco dei Cavoti2025. március 9-én, reggel 9 órakor indultunk az iskola előtti parkolóból kisbuszokkalOlaszországba. 12 diák Buss Nelli és Miléné Varga Andrea tanárnők kíséretével. A repülőBudapestről ment Nápolyba, ahonnan szintén kisbusszal vittek minket San Marco dei Cavotiba.Olvasd tovább
- Jónás Ábel és Virányi Zétény elismerésben részesült az NMHH oklevélátadó ünnepségén2025. április 4-én a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Ostrom utcai székhelyén került megrendezésre a Partneriskola Program keretében szervezett oklevélátadó ünnepség, amelyen iskolánk két tehetséges diákja, Virányi Zétény és Jónás Ábel, a 10.C osztály médiainformatika tagozatos tanulói vehettek át elismerő oklevelet.Olvasd tovább
- Sportriporter látogatása a Kossuth falai között: Vásárhelyi Tamás előadása a diákoknakIzgalmas eseménynek adott otthont az Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium április 1-jén, hiszen vendégül látta Vásárhelyi Tamást, az M4 Sport népszerű és tapasztalt sportriporterét. A díszteremben tartott előadás a sport iránt érdeklődő diákok és tanárok számára egyaránt ígért értékes betekintést a sportújságírás világába.Olvasd tovább
- InfoGrund: Inspiráló továbbképzés a kritikai médiaműveltségértA digitális kor hajnalán, amikor az információk áradata szinte korlátlan, a pedagógusoknak kiemelt felelősségük van abban, hogy a felnövekvő generációt felkészítsék a tudatos és kritikus médiafogyasztásra. Iskolánk elkötelezett a diákok sokoldalú fejlesztése mellett, ezért örömmel számolok be arról, hogy részt vehettem az IDEA Alapítvány InfoGrund tanártovábbképzésén, amelynek középpontjában éppen ezOlvasd tovább
- Netkockázati előadásA Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Partneriskola Program által Netkockázati előadást tartottak a Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ debreceni előadói. A Digitális Témahét ideje alatt 9. és 10. osztályos diákok kisebb csoportban kaphattak tájékoztatást az internet kockázatairól, veszélyeiről és a kommunikációs szokásokról az online térben, valamint megoszthatták egymással és a médiaszakemberekkelOlvasd tovább