Egészséges életmód

Szerintem a legfontosabbak, hogy: figyeljünk a mértékletességre, legyünk nyitottak az új ételekre, mindenképp igyunk naponta kb. 2 liter vizet, együnk zöldségeket és gyümölcsöket minden nap, ha lehetőségünk van rá! Étrendünk legyen változatos! Hallgassunk a szakértők tanácsaira!

Testmozgás

A rendszeres testmozgás távol tartja a plusz kilókat, segít a stressz legyőzésében, jó közérzetet biztosít és hozzájárul egészségünk megőrzéséhez.

A sport nemcsak az egészség megőrzését szolgálja, de képes megelőzni bizonyos betegségek kialakulását és fontos szerepet játszik kezelésükben is.

Véleményem szerint a testmozgásban az a legfontosabb, hogy mindenki megtalálja azt a sportot, ami megfelelő számára:

  • Inkább egyedül vagy társaságban mozognál?
  • Milyen típusú sportot űznél szívesen?
  • Hobbi szinten vagy verseny szinten sportolnál?
  • Mennyi mozgásra van szükséged?
  • Mennyi időd van sporttal foglalkozni?

Lélek ápolása

Középpontban az érzelem vagy a probléma érzelemközpontú megközelítése áll, azaz amikor tudatosan próbáljuk megszüntetni a kellemetlen gondolatokat. Problémaorientált felfogás, amelynek során elemezzük az adott, kellemetlen szituációt, próbálunk alternatív megoldásokat keresni.

Általában az a megfelelő sorrend, ha először mérlegeljük: meg tudjuk-e oldani az adott problémát, és  ha nem, akkor hogyan tudjuk magunkat minél jobban megkímélni a káros hatásaitól.

Mozgás és légzés

Rendszeresen végzett, aktív sportolás elégeti a stresszhormonokat, és boldogsághormont, azaz endorfint termel. Rendszeres edzés esetén növekszik testünk energiaszintje, ezzel együtt derűlátóbbak leszünk.

Relaxáljunk naponta

Testünk és lelkünk egyensúlyi állapotba hozását segíti elő. Testrészeinkre koncentrálva, a figyelem tudatos irányításával ellazíthatjuk azokat.

Nem csak a testről szól

Sokan úgy gondolják, hogy az egészséges életmód csak a testről szól, pedig a lelkünk békéje és a boldogságunk nagy szerepet játszik az egészségünkben. A stressz okozhat gyomorfekélyt, erős hajhullást, alvászavart, szív- és érrendszeri megbetegedéseket, migrént, a memória romlását, nehézlégzést, szorongást. Míg a boldogság endorfint termel, ami erősíti az immunrendszert, csillapítja a fájdalmat és oldja a stresszt.

Forrás:

https://pingvinpatika.hu/blog/post/tehetunk-a-stressz-ellen.html

Spekker Emese 8/10.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .