Subnautica, a forradalmi játékok egyike

A Subnauticát az Unknown Worlds Entertainment fejlesztette és adta ki early access-ben (korai hozzáférésben)  2014 decemberében. A fejlesztők azt nyilatkozták hogy a minecraft inspirálta. Miután kiadták egy másik játékukat a Netural Selection 2-t, fel akarták dobni a céget egy másik fajta játékkal. A fejlesztői csapat egy olyan játékot akart csinálni, ami túlélő és a felfedezésről szól de mindez fegyverek nélkül. A játék Unreale Engine-ben készült, mivel a fejlesztői csapat nem akart egy majdnem ugyanolyan játékot csinálni mint az előző.

Maga a játék

Mint előbb leírtam, a játék egy inkább felfedezésre alapuló túlélőjáték. De nem a megszokott fajta, mert az egész a víz alatt. A játékosnak teljes szabadsága van, arra mehet amerre akar. A játék atmoszférája gyönyörű és a mai napig megtartja a helyét a legjobb játékok között. A játékosnak sok lehetősége van a mozgásra úszás, egy automata tengersikló, egy gyors de gyenge és kicsi jármű, egy lépegető, és egy hatalmas lassú tengeralattjáró. De, ha megy valahova a játékos, mindig fennáll a halál veszélye akár a fulladástól, nyomástól, az élőlényektől. A játék fenntartja az érdeklődést azzal hogy mindent be lehet szkennelni és nagyon részletes információkat oszt meg a játékossal a világról.

A hangok és a zene

És a zene eszméletlenül jól illik a játékhoz és segít néha az atmoszféra építésében, például a lost river egy olyan hely a játékban, ami rejtélyes és ijesztő a zene meg rátesz egy lapáttal hogy még stresszesebb legyen. A lények hangja nagyon passzol hozzájuk, az egyik legjobban alkalmazható félelem. A félelem az ismeretlentől. Ezért is van horrornak is kategorizálva Steam-en. Nincs ijesztőbb élmény annál, amikor az aurora (a lezuhant űrhajó) mögé kell először elmenni. A víz nem természetes színű, nincsenek növények és a távolban üvöltéseket lehet hallani. A játék nagyon jól használja a lények hangjait vagy egy pillanatra megijeszt vagy megtartja a félelmet.

A játékélmény

A játékosnak semmi ötlete nincs, hogy mit csináljon miután túlhaladt a “tutorial”-on (oktatóanyagon), ezért raktak a fejlesztők raktak mentőkabinokat és rádióüzeneteket a játékba hogy segítsék a játékost a felfedezésben. Igazából a játék nem kényszerít semmire  csak vezet, és arra mehet a játékos amerre akar de mindig ugyanott fog kikötni,  hogyha ki akarja vinni a játékot.

Az élővilág sokszínűsége

A földönkívüli témát nagyon eltalálták minden élőlény eredeti és érdekes a maga módján. Még a növényvilág is hihetetlenül jól passzol mindenhez. A növények, az állatok, a víz színe egységesen létrehoz egy olyan élővilágot amibe könnyű beleélnie magát a játékosnak.

Ezek is érdekelhetnek még:

  • Subnautica, a forradalmi játékok egyike
    A Subnauticát az Unknown Worlds Entertainment fejlesztette és adta ki early access-ben (korai hozzáférésben)  2014 decemberében. A fejlesztők azt nyilatkozták hogy a minecraft inspirálta. Miután kiadták egy másik játékukat a Netural Selection 2-t, fel akarták dobni a céget egy másik fajta játékkal. A fejlesztői csapat egy olyan játékot akart csinálni,Olvasd tovább
  • Pokemon Scarlet és Violet: Egy hibákkal teli káosz, vagy óriási kasszasiker?
    A pokemon legújabb játéka a Scarlet és Violet 2022-es megjelenéskor eléggé megosztó véleményeket kapott. Egyes játékosok ki nem állhatták, mivel folyamatos bugokkal, és glitchekkel, sokan még crashekkel is találkoztak végigjátszásuk során. Míg mások imádták a szabadságot, amit ez a játék kínál. Na de kinek van igaza? Ez itt a kérdés!Olvasd tovább
  • Mi lenne, ha a pokemonok a valóságban is léteznének?
    A pokemon napjaink egyik legnagyobb franchise-ja, annak ellenére, hogy kis hazánkban nem annyira van elterjedve. Mivel ennyire sokakat érdekel, ezért sokakban felmerült már a gondolat, hogy mennyire menő lenne, ha a valóságban is léteznének ilyenfajta lények. Mégis a legtöbb ember bele se gondol abba, hogy ez egy jóval összetettebb kérdés,Olvasd tovább
  • ARK: Survival Evolved
    Az ARK: Survival Evolved egy nyitott világú túlélő játék, a játék célja hogy megöljük a játék BOSS-ait. A BOSS-ok kiktatásával a játék nem ér véget, sőt még több eszköz válik elérhetővé számunkra. A feladatunk nem lesz egyszerű, mert küzdenünk kell a hőmérséklet, éhség, szomjúság, és az éhes dinoszauruszok ellen. Olvasd tovább
  • Sea of Thieves
    A Sea of Thieves egy 2018-as nyílt világú kalandjáték, melyet a Rare fejlesztett ki és a Microsoft Studios jelenített meg. A játékos egy kalóz szerepét tölti be, aki különböző kereskedelmi társaságok céljait teljesíti.Olvasd tovább

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.