A Forma 1 a világ leghíresebb autósportja, amit ma már szinte mindenki ismer. Sok gyerek álmodozik arról, hogy ő majd egyszer pilóta lesz, ezt a célt viszont nagyon nehéz elérni. Ha mégis nagyon vágysz a sebességre, akkor az F1 22 Game tökéletesen eleget tehet tempó iránti vágyakozásodnak.
A Forma 1 játék franchise a 2000-es évek elején kezdődött, az Electronic Arts (EA) által fejlesztett F1 2000 játékkal. Egészen 2009-ig ez a cég végezte a játékok készítését, majd 2009-ben a Codemasters átvette a fejlesztést. 2009-től egészen 2020-ig a Codemasters fejlesztette szinte tökéletessé a Forma 1 hivatalos játékát. 2020-ban az EA megvette és magába olvasztotta a Codemasters-t, ezzel visszaszerezve az F1 franchise-t, és még sok más játékot. Árkád játék, nem szimulátor, így az olcsóbb kormánnyal rendelkezők és a kontrolleresek is egyaránt lehetnek gyorsak.
Változások a sportban
Az idei év sok meglepetést okozott a csapatok, a pilóták, valamint a nézők számára is, ugyanis új szabályok és technikai újítások léptek életbe. Ezeket az újításokat implementálni kellett a játékba is, ami feladta a leckét a fejlesztőknek.
Az új autók a régiekkel szemben nem az első- és hátsószárnyból generálják a leszorító erő (downforce) nagy részét, hanem a padlólemezből, ún. Venturi-csatornákkal. Ezt a „módszert” már használták a sportban az 1970-es évek végén, 80-as évek elején. Ezek a kis alagutak több leszorítóerőt generálnak, ráadásul az autó más részén, így az autóknak teljesen más a kezelhetősége, kormányzottsága (handling-model).
Handling-model:
A játékba beépített új kormányzásra, handling-modelre való átállás nehézséget jelent a játékosoknak, mivel az autók alulkormányzottabbak, valamint a kerékvetőkre is óvatosabban lehet ráhajtani, mert vagy fent akad rajtuk az autó, vagy lecsúsztatja magáról, és a pilótát a falnak csapja. A mechanikai tapadás viszont lényegesen nagyobb, így a gyors tempójú kanyarokban stabilabb az autó a tavalyi évhez képest.
A “csata színtere”
A technikai újítások mellett megjelent egy új pálya is, valamint több régi pályát átalakítottak olyanná, amilyen ma a valóságban.
Az új pálya a Miami International Autodrome. A Forma 1 ugyan európai sport, ám most Amerikában is térnyerésbe kezdett, ezért egyre több nagydíjat szerveznek az Egyesült Államokban is. Jövőre három nagydíj lesz az USA-ban, méghozzá Miamiban, a klasszikus austin-i pályán. Lesz egy futam Los Angeles fényes éjszakai városában, egy hétvége Mexikóban, valamint egy futam Dél-Amerikában, az ikonikus Sao Paolo-i versenypályán Brazíliában.
Az átalakított/felújított pályák:
- Melbourne (Ausztrália)
- Jeddah (Szaúd-Arábia)
- Austin (USA)
- Katalónia (Spanyolország)
- Yas-Marina (Abu-Dhabi)
Virtuális valóság:
Ez az első játék a franchise-ban, ami rendelkezik ezzel a funkcióval. Nagyon sokan várták már ezt a funkciót, és apróbb hibákat leszámítva a készítők nem okoztak csalódást.
Mi kell ahhoz, hogy VR-ban játszhass?
- A számítógéped feleljen meg a rendszerkövetelményeknek
- Egy VR szemüveg, ez lehet: Valve Index, Oculus Quest 2, Oculus Rift S, HTC Vive, HTC Vive Cosmos
Immerzív felvezető kör
Ez az egyik legjobban várt változtatás volt a játékban, éveken át várta mindenki. A játékos magától állhat a rajtrácsra. Az előző verzióban a felvezető kör végén a gép átvette az irányítást, és egyenesen beállt a rajtrácsra. Most a pilóta állhat a rajtrácshoz, nemcsak egyenes állásban, hanem védekező vagy támadó pozícióban is.
A rajtrácshoz közeledve egy kis piktogram mutatja, hol, hány méterre van a rajtrácsunk. A rajtrácsnál van egy átlátszó falszerűség, ami, ha odaértünk, a megállástól függően három színű lehet:
Lila: tökéletes beállás
Zöld: jó beállás
Piros: rossz beállás, vagy túlmentél a vonalon, vagy túl messze álltál meg, ilyenkor a gép magától középállásba teszi az autót
Összességében jóra sikerült a játék, az irányítás viszonylag realisztikus, apróbb hibáktól eltekintve nagy fejlődés az előző évi kiadásokhoz képest.
A játék 2022 július 1-én jött ki PC-re, XBOX-ra, PS4-re és PS5-re.
Megvásárolható Steamen, Originen, a Microsoft Store-ban, és még más forgalmazóknál CD-s Box kiadásban.
Ezek is érdekelhetnek még:
- Assassin’s Creed IV.Az Assassin’s Creed IV. egy 2013-ban készült játék, ami a templomosokról, az assassinokról és a kalózokról szól. Az akciójáték könyvsorozatban is megjelent, ami ugyanolyan élvezetes, mint maga a játék. Főszereplője Edward, aki rejtett pengéjével végez ellenségeivel, akik főként a spanyolok, hollandok, portugálok és egyéb kalózok.Olvasd tovább
- Szeptemberi játékmegjelenésekSzeptemberben sok új és izgalmas játék jelent meg. Itt egy pár az érdekesebb címek közül.Olvasd tovább
- A nyár, amit sose felejtesz el – The QuarryA Supermassive Games játékfejlesztő cég még 2015-ben lett felkapott az „Until Dawn” című, választásokon alapuló horrorjátékának köszönhetően. Akkoriban a játék PlayStation3 és PlayStation4 konzolokra jelent meg.Olvasd tovább
- F1 22 Game – Te is lehetsz versenyző!A Forma 1 a világ leghíresebb autósportja, amit ma már szinte mindenki ismer. Sok gyerek álmodozik arról, hogy ő majd egyszer pilóta lesz, ezt a célt viszont nagyon nehéz elérni. Ha mégis nagyon vágysz a sebességre, akkor az F1 22 Game tökéletesen eleget tehet tempó iránti vágyakozásodnak. A Forma 1Olvasd tovább
- GTA VI: Videók és képek szivárogtak ki a játékrólA játékipar egyre több fejlesztője biztosítja együttérzéséről és támogatásáról a Rockstar Games-t, miután az ismert stúdiónak nemcsak bő másfél órányi nyilvánosságra került videó miatt kell aggódnia (időközben elismerték, hogy valóban a készülő GTA 6-ból származnak a részletek), hanem az ellopott forráskódok miatt is. Elég csak rákeresni a gta6 vagy gta6leakedOlvasd tovább