Álomkülső férfiaknak és srácoknak

Kockahas, hatalmas mellizmok, hegyes bicepsz, klasszikus V alak és izmos lábak, meghintve egy makulátlan arccal.  Ki ne ismerné a hollywoodi filmekben látott ikonikus és már-már embertelenül tökéletes férfi főhősöket? Gyakran képzelhetjük magunkat egy ilyen főhős helyébe, ahogy lassított felvételen futunk végig a homokos tengerparton, hősiesen kimentjük a vízben fuldokló csodaszép hölgyet és közben az összes tekintetet magunkra szegezzük a puszta kisugárzásunkkal.

De mi kell ahhoz, hogy egy ilyen külsőre tegyünk szert?

Legelőször is, hatalmas szerencse. Nagyon sok múlik azon, hogy milyen genetikát örököltünk őseinktől. Hogyha ez az általunk nem befolyásolható tényező megvan, akkor el is kezdhetjük az edzést. Sok TV-néző fejéből már itt el is száll a vágy arra a bizonyos kockás hasra, de most maradjunk az elszántabb embereknél. A heti 5-6 kemény súlyzós edzés mellett el is lehet kezdeni egy szigorú diétát, amibe természetesen nem tartozik bele a McDonalds-os ebéd, a chipsek és hasonló valós tápérték nélküli ételek tömkelege. Edzhetünk mi akármennyit hasra, az izmok felett lévő zsírréteg el fogja takarni a kockáinkat. Ezért meg kell szabadulni a testünkben lévő zsír egy részétől. Ehhez ún. kalóriadeficitbe kell kerülnünk, ami azt jelenti, hogy kevesebb kalóriát fogunk bevinni, mint amit a szervezetünk eléget. 

Mi is az a kalóriadeficit? 

Egyszerű az elve:  hogyha a szervezetünk nem tudja fedezni a bevitt tápanyagból az energiaszükségletünket, a bennünk lévő zsírraktárakból fogja azt megtenni. Ez annyit jelent, hogy fokozatosan kevesebb zsír lesz rajtunk, ami pedig fogyáshoz vezet.

Forrás: shopbuilder.hu
Forrás: gymbeam.com

Nemtől, életkortól, aktivitástól, magasságtól és testsúlytól függően mindenkinek más az a mennyiség, amit a szervezete felhasznál. Például Én, mint a cikk írója 15 évesen 94 kg vagyok, 191 cm-es magassággal, és súlyemelő vagyok, ami azt jelenti, hogy heti 4-5 elég kemény, nehéz súlyzós edzésem van. Ez azt jelenti, hogy ha tartani szeretném a jelenlegi súlyomat, akkor 3560 kalóriát kell bevinnem, ha tömegelni (tömeget növelni) akarok 4060 kalóriára van szükségem, ha fogyni szeretnék, akkor pedig nagyjából 3000 kalóriát kell bevinnem. “És akkor most ezeket számolnom kell?”-hangzik el a kérdés az olvasó fejében. Hogyha szeretnénk egy kisugárzó fizikumot, akkor muszáj. Ennek az a módja, hogy egészségesen táplálkozunk, ami a közhiedelemmel ellentétben minden ételnek nevezhető anyagot magában foglal (nem, a gyorséttermi ételek nem azok). Mindent lehet enni, csak a mértékre kell odafigyelni. A leginkább húsban található minőségi fehérjére például az izomépítés miatt van szükségünk.

Mi is az a tömegelés? 

Egyszerűen megfogalmazva a tömegelés az, amikor megnöveljük a testünk tömegét. Természetesen nem szabad a gyorsétterembe rohanni, hanem ezt tápanyagokból kell megoldani. A zsírfogyasztásra ilyenkor viszont egy kicsivel nagyobb hangsúlyt kell tenni, mint a másik kettő táplálkozásnál. Nagyjából 50-50 százaléknak kell lennie a felépített izomnak és a bevitt zsírnak. Emellett több szénhidrátot és fehérjét is kell fogyasztanunk. Hogyha a tömegelés véget ér, akkor lehet kezdeni szálkásítani (kalóriadeficitbe kerülni), és megvillantani az új, sokkal nagyobb és fejlettebb izmokat. 

Forrás: Facebook

És végül, az izomépítés legfontosabb szabályai:

  • elegendő pihenés (7-9 óra) az izmok edzés utáni regenerálódásáért
  • megfelelő tápanyagbevitel
  • izmaink fokozatos túlterhelése
  • egy izomcsoportot hagyjunk elegendő időt pihenni (48-72h)
  • legyen motivációnk

Ezek is érdekelhetnek még:

  • Pazonyi György fantasztikus beszámolója a MATE Cross RunTerep akadályfutó MEFOB versenyről
    Véletlenek márpedig nincsenek. Ennek folyományaként előbb-utóbb el kellett jönnie ennek a pillanatnak. Nevezetesen, hogy jobb későn, mint soha alapon, ötvenévesen részt vehettem a terep akadályfutó Magyar Egyetemi Főiskolai Országos Bajnokságon.Olvasd tovább
  • Chris Bumstead
    14 évesen kezdett el edzeni, most a Mr. Olympia háromszoros világbajnoka.Olvasd tovább
  • “Rossi varázsló”
    Rossi varázsló – hangzott el a TV-ben röpke fél éve, de ne szaladjunk ennyire előre! Kezdjük onnan,hogy egy drámai izlandi meccsen a magyar válogatott Negó és Szoboszlai góljával kijutott az EB-re. A magyar válogatott a sorsolás után nem igazán volt boldog, hiszen bekerültünk az úgynevezett “Halál-csoportba”, azaz Portugália, Franciaország, NémetországOlvasd tovább
  • Súlyemelés ismertető
    A súlyemelés olyan nehézatlétikai sportág, ahol a cél a lehető legnagyobb súly rögzített szabályrendszer szerinti fej fölé emelése. A versenyzők két fogásnemben, szakításban és lökésben mérik össze erejüket. Fogásnemenként 3 gyakorlat áll rendelkezésükre, és a fogásnemenként elért két legnagyobb emelés összege alapján hirdetnek eredményt.Olvasd tovább
  • Csillagösvényesek nyílzápora
    Az íjak nagy szerepet játszottak a harcokban. A honfoglaló magyarok ismertek voltak nyilaikról, a népek még az imádságukba is belefoglalták: „A magyarok nyilaitól ments meg, Uram, minket!”Az íjászatnak 7 szakága van Magyarországon: -futás-, lovas-, pálya-, terep-, történelmi, vadászíjász és 3D szakág.Olvasd tovább

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .