Álomkülső férfiaknak és srácoknak

Kockahas, hatalmas mellizmok, hegyes bicepsz, klasszikus V alak és izmos lábak, meghintve egy makulátlan arccal.  Ki ne ismerné a hollywoodi filmekben látott ikonikus és már-már embertelenül tökéletes férfi főhősöket? Gyakran képzelhetjük magunkat egy ilyen főhős helyébe, ahogy lassított felvételen futunk végig a homokos tengerparton, hősiesen kimentjük a vízben fuldokló csodaszép hölgyet és közben az összes tekintetet magunkra szegezzük a puszta kisugárzásunkkal.

De mi kell ahhoz, hogy egy ilyen külsőre tegyünk szert?

Legelőször is, hatalmas szerencse. Nagyon sok múlik azon, hogy milyen genetikát örököltünk őseinktől. Hogyha ez az általunk nem befolyásolható tényező megvan, akkor el is kezdhetjük az edzést. Sok TV-néző fejéből már itt el is száll a vágy arra a bizonyos kockás hasra, de most maradjunk az elszántabb embereknél. A heti 5-6 kemény súlyzós edzés mellett el is lehet kezdeni egy szigorú diétát, amibe természetesen nem tartozik bele a McDonalds-os ebéd, a chipsek és hasonló valós tápérték nélküli ételek tömkelege. Edzhetünk mi akármennyit hasra, az izmok felett lévő zsírréteg el fogja takarni a kockáinkat. Ezért meg kell szabadulni a testünkben lévő zsír egy részétől. Ehhez ún. kalóriadeficitbe kell kerülnünk, ami azt jelenti, hogy kevesebb kalóriát fogunk bevinni, mint amit a szervezetünk eléget. 

Mi is az a kalóriadeficit? 

Egyszerű az elve:  hogyha a szervezetünk nem tudja fedezni a bevitt tápanyagból az energiaszükségletünket, a bennünk lévő zsírraktárakból fogja azt megtenni. Ez annyit jelent, hogy fokozatosan kevesebb zsír lesz rajtunk, ami pedig fogyáshoz vezet.

Forrás: shopbuilder.hu
Forrás: gymbeam.com

Nemtől, életkortól, aktivitástól, magasságtól és testsúlytól függően mindenkinek más az a mennyiség, amit a szervezete felhasznál. Például Én, mint a cikk írója 15 évesen 94 kg vagyok, 191 cm-es magassággal, és súlyemelő vagyok, ami azt jelenti, hogy heti 4-5 elég kemény, nehéz súlyzós edzésem van. Ez azt jelenti, hogy ha tartani szeretném a jelenlegi súlyomat, akkor 3560 kalóriát kell bevinnem, ha tömegelni (tömeget növelni) akarok 4060 kalóriára van szükségem, ha fogyni szeretnék, akkor pedig nagyjából 3000 kalóriát kell bevinnem. “És akkor most ezeket számolnom kell?”-hangzik el a kérdés az olvasó fejében. Hogyha szeretnénk egy kisugárzó fizikumot, akkor muszáj. Ennek az a módja, hogy egészségesen táplálkozunk, ami a közhiedelemmel ellentétben minden ételnek nevezhető anyagot magában foglal (nem, a gyorséttermi ételek nem azok). Mindent lehet enni, csak a mértékre kell odafigyelni. A leginkább húsban található minőségi fehérjére például az izomépítés miatt van szükségünk.

Mi is az a tömegelés? 

Egyszerűen megfogalmazva a tömegelés az, amikor megnöveljük a testünk tömegét. Természetesen nem szabad a gyorsétterembe rohanni, hanem ezt tápanyagokból kell megoldani. A zsírfogyasztásra ilyenkor viszont egy kicsivel nagyobb hangsúlyt kell tenni, mint a másik kettő táplálkozásnál. Nagyjából 50-50 százaléknak kell lennie a felépített izomnak és a bevitt zsírnak. Emellett több szénhidrátot és fehérjét is kell fogyasztanunk. Hogyha a tömegelés véget ér, akkor lehet kezdeni szálkásítani (kalóriadeficitbe kerülni), és megvillantani az új, sokkal nagyobb és fejlettebb izmokat. 

Forrás: Facebook

És végül, az izomépítés legfontosabb szabályai:

  • elegendő pihenés (7-9 óra) az izmok edzés utáni regenerálódásáért
  • megfelelő tápanyagbevitel
  • izmaink fokozatos túlterhelése
  • egy izomcsoportot hagyjunk elegendő időt pihenni (48-72h)
  • legyen motivációnk

Ezek is érdekelhetnek még:

  • A magyar labdarúgó válogatott kapusai
    A kapus egy fura, de rendkívül látványos posztja az adott sportágnak. A csatár és a hátvéd szerelemgyermekeként írható le a legegyszerűbben. Az egyik a góljaival szeretne sütkérezni a rivaldafényben, a másik korlátozott eszközeivel igyekszik ezt meggátolni és elkerülni a hintába ültetésért járó szégyenfa terebélyesedését. E két akarat kovásza a hálóőr.Continue Reading
  • Kossuthos diákok találkoztak az olimpiai bajnok úszónővel, Gyenge Valériával
    Hogy, hogy nem, a Magyar Olimpiai Akadémia és a Csanádi Árpád Olimpiai Baráti Kör rájött arra, hogy saját rendezvényei nem juthatnak olyan magaslatokba, mint azt szeretnék, hacsak…. Hacsak a nyíregyházi Kossuth-diákok jelenlétükkel nem járulnak hozzá ezen események fényének emeléséhez. Tudnak valamit ezek a pesti népek. Ha mást nem, azt biztosan,Continue Reading
  • Rafa, A salak királya
    Rafael Nadal élete Rafael Nadal 1986. június 3-án Spanyolországban, Mallorca egyik részén, Manacorban, Sebastian Nadal és Ana María Parera első gyermekeként látta meg a napvilágot. Húga Maria Isabel, két nagybátyja Miguel Ángel és Toni Nadal. Rafael Nadal a teniszen kívül más sportokat is kipróbált. Nagybátyja, Miguel Ángel az FC BarcelonaContinue Reading
  • A Nagy Találkozás
    A Kurultáj a magyarság és egyben egész Európa legnagyobb hagyományőrző rendezvénye. A rendezvényen minden magyar és rokonnép részt vesz, hogy együtt állítsanak méltó emléket a lovasnomád kultúrának és a nagy ősöknek. Több száz lovas és több ezer gyalogos hagyományőrző vesz részt rajta, magyar viseletbe öltözve.Continue Reading
  • Mi is az a MotoGP?
    A Gyorsaságimotoros–világbajnokság, ismertebb nevén MotoGP a motorkerékpársport legmagasabb osztálya, szabályait a FIM (Fédération Internationale de Motocyclisme) határozza meg. Hasonló sorozat a Superbike és a Supersport. 1949 óta minden évben megrendezik. Sorozatban jelenleg 3 kategória van: Moto3, Moto2, MotoGP. A MotoGP történetének legsikeresebb versenyzői Giacomo Agostini, Valentino Rossi, Marc Marquez, MikeContinue Reading

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .