A gimnázium szó sok emberben jó emlékeket, nosztalgikus érzéseket idéz fel. Ezek az emlékek a legkisebb, leghétköznapibb dolgoktól kezdve lehetnek akár egész vicces bénázások is. Személy szerint az én bakijaim 70%-a abból adódott, hogy egy csöppnyit el voltam tájolódva.
Mindennapjaink kavalkádja:
A sulinkba sok diák jár. Ez a nem kevés diák akar minden 45 perc után eljutni “A”-ból “B”-be vagy “C”-be, vagy akár teljesen fordítva. A lényeg az, hogy mindenki szeretne még az órái előtt valami roppant fontosat elintézni, és ehhez az kell, hogy a forgalom haladjon. És van, amikor nem halad. Sőt, van, aki rettentően menni szeretne, aztán meglát egy ismerőst, és ezzel ő is átkerül a sötét oldalra. Ilyenkor kell bevetni a manőverező mozdulatokat, mert csak így érheted el a célod.
A suli felépítése:

Habár az előbb nagyon drámaian festettem le a közlekedést nálunk, azért mégsem egy egérlyuknak kell elképzelni az épületet. Az iskolánk elég nagy, a folyosókon (főleg az A épületiben) jól el lehet férni. A tantermek között vannak olyanok, amik nagyobb létszámú osztályokra vannak tervezve, és vannak kisebbek, mint például a nyelvi előadók, ahol a csoportok egy picivel családiasabban töltik az órákat.
Összesen 38 termünk van, ebből kettő természettudományi, egy stúdió, egy rajz- ,és egy zeneterem, illetve két infós osztályterem. Ezeken kívül van egy könyvtár és egy díszterem színpaddal. Ha a testnevelés, az egészséges élet felől közelítjük meg a dolgot, akkor ezekben a lehetőségekben sem szenvedünk hiányt. Az udvarunkon van kondipark, kosárpálya és egy nagy focipálya is. Azoknak pedig, akik nyugalomban töltenék a szüneteket, ülőhelyek és filagóriák állnak rendelkezésükre. A “B” épületben található a kis és nagy tornaterem. A kis tornateremben van a kondi, illetve meg egy gyógytesis terem. Egy kicsit komplikáltnak tűnhet ez elsőre, de egy hét után már könnyen eligazodhat köztük bárki.
Kezdetek:
Szeptemberben az iskola új tanulói nemcsak az új környezettel kell megbirkózniuk, hanem bizony az órarendjükkel is, azzal, hogy hol kéne lenniük vagy éppen hol nem. Ilyenkor jönnek azok a kérdések, hogy „merre van ez a terem? És az hol van? Én nem a te csoportodban vagyok? Akkor ők hol vannak?” És így tovább. A kezdeti elveszettség érzése viszont pár nap múlva elillan, és mindenki belerázódik a hétköznapokba.
Hova tovább?
A felsőbb évesek viszont már máshogy elveszettek – bár, ha azok közé a szerencsések közé tartozol, akik már ovis koruk óta tudják, mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek, akkor pardon, szerencsés vagy. Viszont akik csak most kezdik sejteni, hogy mihez is lenne kedvük egyáltalán, azoknak szerintem van sejtése arról, hogy miről beszélek.

Szerencsére nemcsak a szüleink próbálnak tanácsokat adni a jövőnkkel kapcsolatban, hanem a tanáraink is nagyon igyekeznek segíteni. Sok olyan órát, előadást tartanak, melyek az egyes munkahelyekről, egyetemekről, továbbtanulási lehetőségekről szólnak. Weboldalakat, teszteket osztanak meg velünk, melyek segíthetnek egy kicsit eligazodni a felnőtté válás bonyolult világában.
Támba Petra 4/11 C.
Ezek is érdekelhetnek:
- Erasmus+ program: egy felejthetetlen hét Bretagne-ban
Iskolánk 13 diákja és két kísérő tanára 2025. november 9–16. között Franciaország nyugati részébe, Bretagne tartományba utazott Erasmus+ mobilitás keretében. Vendéglátónk a lesneveni Saint-François Notre-Dame intézmény volt, amely nagy szeretettel fogadott bennünket, és gazdag programmal készült a látogatásunkra.Olvasd tovább - Hatalmas őszi menetelés: helyosztó mérkőzések, élménymeccs és Fair Play Kupa őszi győzelem!
Nem könnyű meghatározni, honnan is induljon a lányok idei története, hiszen az őszi szezon izgalmakban, fordulatokban és emlékezetes pillanatokban volt gazdag.Olvasd tovább - A Wesselényi Kispályás Labdarúgó Kupa győztese 2025-ben a Nyíregyházi Evangélikus Kossuth Lajos Gimnázium!
November 19-én részt vettünk az iskola labdarúgó csapatával a Wesselényi sportcsarnokában, hét iskola részvételével megrendezett Wesselényi Labdarúgó Kupán.Olvasd tovább - Érzékenyítés az iskolánkban- Klíma Freskó
A fenntarthatósági Erasmus+ projekt keretében a 9.B osztály néhány tanulója részt vett a Michelin által a ’Klíma Freskó” érzékenyítő játékon. A foglalkozás célja volt, hogy interaktívan és élvezhetően tanulják meg a gyerekek a klímaváltozás tudományos alapjait.Olvasd tovább - Futsal diákolimpia
November 4-én nagyon kellemes, napsütéses időben rendezték meg a futsal diákolimpia városi fordulóját. Ugyan mi a Bencs László iskola sportcsarnokában ebből sokat nem tapasztalhattunk, de a tudat, hogy tavaszias időbe tudunk kimenni a rendezvény után, felemelő volt. Egy szónak is száz a vége, a meccsekre kellő komolysággal készült a galeri,Olvasd tovább
