Gimnázium, avagy a kissé elveszett lelkek gyülekezete

Kossuth Gimnázium

A gimnázium szó sok emberben jó emlékeket, nosztalgikus érzéseket idéz fel. Ezek az emlékek a legkisebb, leghétköznapibb dolgoktól kezdve lehetnek akár egész vicces bénázások is. Személy szerint az én bakijaim 70%-a abból adódott, hogy egy csöppnyit el voltam tájolódva.

Mindennapjaink kavalkádja:

A sulinkba sok diák jár. Ez a nem kevés diák akar minden 45 perc után eljutni “A”-ból “B”-be vagy “C”-be, vagy akár teljesen fordítva. A lényeg az, hogy mindenki szeretne még az órái előtt valami roppant fontosat elintézni, és ehhez az kell, hogy a forgalom haladjon. És van, amikor nem halad. Sőt, van, aki rettentően menni szeretne, aztán meglát egy ismerőst, és ezzel ő is átkerül a sötét oldalra. Ilyenkor kell bevetni a manőverező mozdulatokat, mert csak így érheted el a célod.

A suli felépítése:

A 4/11 C. osztály korcsolyázik

Habár az előbb nagyon drámaian festettem le a közlekedést nálunk, azért mégsem egy egérlyuknak kell elképzelni az épületet. Az iskolánk elég nagy, a folyosókon (főleg az A épületiben) jól el lehet férni. A tantermek között vannak olyanok, amik nagyobb létszámú osztályokra vannak tervezve, és vannak kisebbek, mint például a nyelvi előadók, ahol a csoportok egy picivel családiasabban töltik az órákat.

Összesen 38 termünk van, ebből kettő természettudományi, egy stúdió, egy rajz- ,és egy zeneterem, illetve két infós osztályterem. Ezeken kívül van egy könyvtár és egy díszterem színpaddal. Ha a testnevelés, az egészséges élet felől közelítjük meg a dolgot, akkor ezekben a lehetőségekben sem szenvedünk hiányt. Az udvarunkon van kondipark, kosárpálya és egy nagy focipálya is. Azoknak pedig, akik nyugalomban töltenék a szüneteket, ülőhelyek és filagóriák állnak rendelkezésükre. A “B” épületben található a kis és nagy tornaterem. A kis tornateremben van a kondi, illetve meg egy gyógytesis terem. Egy kicsit komplikáltnak tűnhet ez elsőre, de egy hét után már könnyen eligazodhat köztük bárki.

Kezdetek:

Szeptemberben az iskola új tanulói nemcsak az új környezettel kell megbirkózniuk, hanem bizony az órarendjükkel is, azzal, hogy hol kéne lenniük vagy éppen hol nem. Ilyenkor jönnek azok a kérdések, hogy „merre van ez a terem? És az hol van? Én nem a te csoportodban vagyok? Akkor ők hol vannak?” És így tovább. A kezdeti elveszettség érzése viszont pár nap múlva elillan, és mindenki belerázódik a hétköznapokba.

Hova tovább?

A felsőbb évesek viszont már máshogy elveszettek – bár, ha azok közé a szerencsések közé tartozol, akik már ovis koruk óta tudják, mik szeretnének lenni, ha nagyok lesznek, akkor pardon, szerencsés vagy. Viszont akik csak most kezdik sejteni, hogy mihez is lenne kedvük egyáltalán, azoknak szerintem van sejtése arról, hogy miről beszélek.

Készül a szalagavató tánc

Szerencsére nemcsak a szüleink próbálnak tanácsokat adni a jövőnkkel kapcsolatban, hanem a tanáraink is nagyon igyekeznek segíteni. Sok olyan órát, előadást tartanak, melyek az egyes munkahelyekről, egyetemekről, továbbtanulási lehetőségekről szólnak. Weboldalakat, teszteket osztanak meg velünk, melyek segíthetnek egy kicsit eligazodni a felnőtté válás bonyolult világában.

Támba Petra 4/11 C.

Ezek is érdekelhetnek:

  • A Louis Vuitton
    A Louis Vuitton, a világ egyik vezető nemzetközi divatháza, amelyet 1854-ben alapított Louis Vuitton Párizsban.  Az LV monogramja a legtöbb termékén megtalálható, a luxustáskáktól és bőráruktól kezdve a készenléti ruházaton, cipőkön, parfümökön, órákon, ékszereken, kiegészítőkön, napszemüvegeken és könyveken át.Olvasd tovább
  • A Társastánc
    A tánc egy olyan tevékenység mely megmozgatja a testet és még a zenei ritmus érzéket is javítja.Olvasd tovább
  • A gördeszkázás
    Az első gördeszka az 1960-as évekhez vezethető vissza.  Ezt a kalifornia szörfösök szerelték össze. A gondolat egyszerű volt és zseniális. A kerekek felszerelése egy teljesen új sportágat alakított ki, de akkoriban még csak szalomozásra volt alkalmas. Olvasd tovább
  • Netkockázati előadás
    A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Partneriskola Program által Netkockázati előadást tartottak a Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ debreceni előadói. A Digitális Témahét ideje alatt 9. és 10. osztályos diákok kisebb csoportban kaphattak tájékoztatást az internet kockázatairól, veszélyeiről és a kommunikációs szokásokról az online térben, valamint megoszthatták egymással és a médiaszakemberekkelOlvasd tovább
  • Kisfilm készítő workshop
    A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Partneriskola Program keretén belül Hartai László rendező, operatőr és egyetemi tanár tarott workshopokat a rövidfilm és a filmetűd-készítéséről.Olvasd tovább

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.