Egy inspiráló délelőtt az NMHH Partneriskola Program oklevélátadóján

2024. november 29-én reggel izgatottan érkeztünk meg az NMHH épületkomplexumába, hogy részt vegyünk a Partneriskola Program keretében megrendezett oklevélátadó ünnepségen. A rendezvény célja nemcsak az elért eredmények elismerése volt, hanem a gyermekek média tudatosságának és digitális kompetenciáinak fejlesztésében kiemelkedő pedagógusok munkájának megünneplése is. Az esemény színes programja és szakmai tartalma igazán különlegessé tette a délelőttöt.

A regisztrációt követően a rendezvényterem hamar megtelt résztvevőkkel, köztük pedagógusokkal, szakértőkkel és a programban érintett intézmények képviselőivel. Az eseményt dr. Somogyi Ákos, az NMHH Gyermekvédelmi Főosztályának vezetője nyitotta meg egy őszinte és elismerő köszöntővel. Kiemelte, milyen fontos szerepet játszanak az oktatási intézmények és pedagógusok a fiatalok digitális készségeinek fejlesztésében és a cyberbullying jelenségének kezelésében.

Ezután dr. Varga Árpád, a gyermekvédelmi elemző, tartott egy érdekfeszítő előadást a cyberbullying kutatás legfrissebb rész­eredményeiről. Az adatok betekintést nyújtottak a jelenség iskolai jelenlétébe és annak hatásaiba. Meglepő és elgondolkodtató volt látni, hogy a diákok körében milyen gyakori ez a probléma, ugyanakkor inspiráló volt hallani a pedagógusok erőfeszítéseiről és az NMHH szakmai támogatásáról.

A kerekasztal-beszélgetés volt számomra a rendezvény egyik legérdekesebb része. Az NMHH szakértői és a programban résztvevő partneriskolák koordinátorai osztották meg tapasztalataikat a cyberbullying iskolai megjelenéséről és az ellenük való küzdelem lehetőségeiről. A beszélgetés közvetlen és interaktív volt, lehetőséget adva arra, hogy a közönség kérdéseket tegyen fel és saját tapasztalatait is megossza.

A rendezvény csúcspontjaként következett az oklevélátadó. Már az is felemelő érzés volt, hogy iskolánk Juhász Attila kollégámat és engem jelölt erre az elismerésre. De nagyon megható volt látni, ahogy a többi pedagógus kolléga átvette megérdemelt elismerését a gyermekek média tudatosságának növelése terén végzett kiemelkedő munkájukért. A terem megtelt elismerő tapsokkal és őszinte mosolyokkal. Az eseményt egy állófogadás zárta, ahol lehetőségem nyílt kötetlen beszélgetéseket folytatni más résztvevőkkel, szakértőkkel és pedagógusokkal.

Ez a nap számomra nemcsak szakmailag, hanem emberileg is inspiráló volt. Az esemény rámutatott arra, hogy a gyermekek jövőjéért végzett közös munka milyen nagy hatással lehet a társadalom egészére. Büszke vagyok, hogy részese lehettem ennek az elkötelezett közösségnek, és bízom benne, hogy a Partneriskola Program továbbra is hozzájárul a fiatalok digitális világban való boldogulásához.

Juhász Attila és Juhász Péter

Ezek is érdekelhetnek még:

  • InfoGrund: Inspiráló továbbképzés a kritikai médiaműveltségért
    A digitális kor hajnalán, amikor az információk áradata szinte korlátlan, a pedagógusoknak kiemelt felelősségük van abban, hogy a felnövekvő generációt felkészítsék a tudatos és kritikus médiafogyasztásra. Iskolánk elkötelezett a diákok sokoldalú fejlesztése mellett, ezért örömmel számolok be arról, hogy részt vehettem az IDEA Alapítvány InfoGrund tanártovábbképzésén, amelynek középpontjában éppen ezOlvasd tovább
  • Netkockázati előadás
    A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Partneriskola Program által Netkockázati előadást tartottak a Bűvösvölgy Médiaértés-oktató Központ debreceni előadói. A Digitális Témahét ideje alatt 9. és 10. osztályos diákok kisebb csoportban kaphattak tájékoztatást az internet kockázatairól, veszélyeiről és a kommunikációs szokásokról az online térben, valamint megoszthatták egymással és a médiaszakemberekkelOlvasd tovább
  • Versenyfelhívás
    „AZ ÚR ÉRKEZÉSE” országos ökumenikus szavalóversenyreOlvasd tovább
  • Árvai Dávid 10.A osztályos tanuló sikeresen szerepelt két országos német nyelvi versenyen is.
    A HEBE által szervezett „Hallo Deutschland” elnevezésű országismereti projektversenyen B2 szinten 1. helyezést ért el.Olvasd tovább
  • ,,A közösségépítés és a mozgás öröme volt a célom”
    Interjút készítettünk iskolánk egyik testnevelő tanárával, Pethő Károllyal, aki már 40 éve tanít, és szenvedélyesen szereti a munkáját. Kíváncsiak voltunk, miért választotta annak idején a Kossuth Gimnáziumot, hogyan kapcsolódott be az iskola sportéletébe, és milyen szerepet játszott a röplabda elterjedésében.Olvasd tovább

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.